لوگو کافه گردی تهران
لوگو کافه گردی تهران

قدیمی ترین رستوران های تهران

لیست رستوران های قدیمی تهران به همراه نقشه، آدرس دقیق، تلفن ، عکس، امکانات و ویژگی های آنها

لیست رستوران های قدیمی تهران

0.0/5
ونک
0.0/5
میدان محمدیه

رستوران های قدیمی تهران

در میان انبوه رستوران های مدرن و رنگارنگ امروزی، که هر کدوم با سرو غذاهای متنوع و بین المللی سعی در جذب مشتری دارن، هنوز هم میشه در قلب پرتپش تهران، گوشه هایی رو پیدا کرد که بوی اصالت و طعم خاطره از اونها به مشام میرسه. رستوران های قدیمی تهران، انگار از دل تاریخ بیرون اومدن و با معماری سنتی، دکوراسیون نوستالژیک و منوی پر و پیمان از غذاهای ایرانی اصیل، شما رو به سفری در گذر زمان میرن. قدم به این رستوران ها که می گذارید، انگار پا به خانه ی پدربزرگ و مادربزرگ گذاشتید. اشیاء عتیقه، تابلوهای نقاشی قدیمی، فرش های نفیس و سماورهای برنجی که هر کدوم داستانی برای گفتن دارن، فضایی گرم و صمیمی رو برای شما خلق می کنن. عطر نان تازه، بوی قرمه سبزی جا افتاده و صدای دلنشین موسیقی سنتی، حواس شما رو تسخیر می کنه و حس آرامش و نوستالژی رو در شما زنده می کنه.

در منوی این رستوران ها، خبری از غذاهای عجیب و غریب و اسامی دهان پر کن کمتر دیده میشه و در رستوران های قدیمی معمولا غذاهای اصیل ایرانی سرو میشه. از دیزی سنگی و کباب کوبیده ی اصیل گرفته تا قرمه سبزی جا افتاده و آبگوشت(دیزی سنگی)، همه چیز در این رستوران ها طعم واقعی غذای ایرانی رو به شما میده. پرسنل رستوران های قدیمی تهران هم با روی گشاده و صمیمیتی مثال زدنی از شما پذیرایی می کنن؛ انگار که شما رو به خونه ی خودشون دعوت کردن و تمام تلاششون رو می کنن تا از شما خاطره ای خوش به یادگار بزارن.

رستوران های قدیمی تهران، فقط مکانی برای صرف غذا نیستن، بلکه سفری به خاطرات خوش گذشته و تجربه ی اصالت و طعم واقعی غذای ایرانی هستن. اگه دنبال تجربه ای متفاوت از رستوران گردی هستید، اگه می خواید در فضایی نوستالژیک، غذایی لذیذ و با کیفیت میل کنید و خاطره ای خوش برای خودتون رقم بزنید، رستوران های قدیمی تهران رو از دست ندید. در این مقاله، با ما همراه باشید تا به دنیای شگفت انگیز قدیمی ترین رستوران های تهران سفر کنیم و با ویژگی ها، امکانات و خدمات اونها آشنا بشیم.

فهرست مطالب

قدیمی ترین رستوران های تهران

اگه دنبال رستوران های قدیمی تهران هستید، در این قسمت، به معرفی قدیمی ترین رستوران های تهران می پردازیم.

1- رستوران نایب

رستوران نایب یکی از قدیمی ترین رستوران های تهران که محبوبیت زیادی بین مردم داره. این رستوران از قدیمی ترین رستوران های بازار تهران هستش که توسط نایب غلامحسین، فرزند حاج علی (سرآشپز معروف ناصرالدین شاه) در منطقه بازار تهران تاسیس شد. این رستوران باعث شد تا چلوکباب جزو غذاهای سنتی ایرانی شناخته شه و تبدیل به غذای ملی بشه. 130 سال سابقه درخشان این رستوران باعث شده تا هنوز هم این رستوران طرفدارای زیادی داشته باشه.

آدرس رستوران نایب: بازار تهران، بازار زرگر‌ها، بازار صحاف‌ها، پلاک‌های ۳۱، ۳۳ و ۳۵

شماره تماس: ۵۵۸۹۵۲۰۱-021

رستوران نایب - قدیمی ترین رستوران های تهران
رستوران شرف الاسلامی - رستوران های قدیمی تهران

2- رستوران شرف الاسلامی

وقتی حرف از قدیمی ترین رستوران های تهران میشه اسم شرف الاسلامی هم دیده میشه. شرق الاسلامی یکی دیگه از رستوران های قدیمی در محدوده بازار تهران هستش که در سال 1317 تاسیس شده و هنوز هم فضای سنتی خودشو حفظ کرده. اما این رستوران فقط به خاطره قدمت سر زبون ها نیوفتاده و کیفیت غذاها دلیل محکمی برای محبوبیت این رستورانه.

آدرس رستوران شرف الاسلامی: بازار تهران، به سمت مسجد شاه، داخل حياط مسجد شاه، راه سمت راست، رستوران شرف الاسلامی

شماره تماس: ۵۵۶۲۰۹۵۷-021

3- رستوران مسلم

رستوران مسلم یکی از معروف ترین رستوران های تهران هستش. این رستوران همیشه شلوغه و این شلوغی بی دلیل نیست. رستوران مسلم یه غذاخوری اصیل ایرانیه و معروف ترین غذاشم ته‌چین هستش که خیلی معروفه. خلاصه کیفیت غذاها رستوران مسلم رو به یکی از جاذبه های بازار تهران تبدیل کرده. قیمت غذا تو رستوران مسلم با توجه به کیفیت و حجم غذاها خیلی مقرون به صرفه‌اسو اگه به محدوده 15خرداد رفتید حتما به رستوران مسلم سر بزنید.

آدرس: بازار تهران، نبش غربی سبزه میدان

شماره تلفن: ۵۵۶۰۲۲۷۵-021

رستوران مسلم
رستوران عمو هوشنگ

4- رستوران عمو هوشنگ

رستوران عمو هوشنگ یه قهوه خونه خسته نزدیک کاخ نیاورانه و بساط دیزی و چای و قلیون به راهه. این رستوران فضایی کاملا قدیمی و نوستالژیک داره که حس خیلی خوبی بهتون میده. محبوب ترین غذای رستوران عمو هوشنگ قیمه هاشه که با خلال های سیب زمینی که به سبک خونگی سرخ شدن تزئین میشن. اگه دلتون یه رستوران قدیمی در تهران خواست حتما به رستوران عمو هوشنگ سربزنید که کلی انرژی مثبت میگیرید ازش.

آدرس: نیاوران، ایستگاه قنات، نبش کوچه عبدالهی

شماره تماس: 22289045-021

5- کبابی حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

کبابی حاج فضل الله گلپایگانی جزو رستوران قدیمی تهران محصوب میشه. بهترین کوبیده های تهران رو میتونید تو این کبابی تست کنید و از طعم و مزش لذت ببرید. فضای داخلی این رستوران کوچیکه اما سرویس بیرون بر هم دارن که میتونید غذارو در منزل یا محل کارتون میل کنید.

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و ۱۲ فروردین، پلاک ۱۹۸

تماس: 66413306-021

کبابی حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

ویژگی های رستوران های قدیمی تهران

  • فضای سنتی و نوستالژیک: اولین قدم در ورود به این رستوران ها، سفری به دل تاریخ خواهد بود. معماری اصیل ایرانی، المان های تزئینی قدیمی، و فضایی گرم و صمیمی، حس و حالی نوستالژیک رو در شما زنده می کنه و خاطرات خوش گذشته رو تداعی می کنه.
  • غذاهای سنتی و اصیل: در منوی این رستوران ها، ردپای اصالت آشپزی ایرانی به وضوح قابل مشاهده هستش. انواع خورش های ایرانی، دیزی، کباب های سنتی، و پلو های زعفرانی، از جمله غذاهایی هستن که می تونید در این رستوران ها میل کنید و طعم واقعی غذای ایرانی رو بچشید.
  • مواد اولیه تازه و باکیفیت: رستوران های قدیمی تهران به استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب معروف هستن. اونها با دقت و وسواس فراوان، بهترین مواد اولیه رو برای تهیه غذاهای خودشون انتخاب می کنن تا طعمی بی نظیر و ماندگار رو به شما ارائه بدن.
  • قیمت مناسب: برخلاف تصور رایج، رستوران های قدیمی تهران نسبت به رستوران های لاکچری تهران قیمت های بالایی ندارن. در واقع، شما می تونید با قیمتی مناسب، از یک وعده غذای خوشمزه و باکیفیت در فضایی سنتی و نوستالژیک لذت ببرید.
  • خدمات صمیمی و گرم: در این رستوران ها، با برخوردی گرم و صمیمی از سوی پرسنل روبرو خواهید شد. اونها با احترام و گشاده رویی به شما خدمت می کنن و تمام تلاش خودشون رو به کار می گیرن تا شما در رستوران رضایت کامل داشته باشید.

امکانات و خدمات رستوران های قدیمی تهران

  • تنوع در منوی غذا: رستوران های قدیمی تهران منوی متنوعی از غذاهای سنتی ایرانی رو ارائه میدن. شما می تونید با توجه به سلیقتون، از بین انواع خورش ها، کباب ها، پلوها و خوراک های دیگه، غذای مورد علاقتون رو انتخاب کنید.
  • سرویس چای و قلیان: خیلی از رستوران های قدیمی تهران، فضایی برای سرو چای و قلیان هم دارن. شما می تونید بعد از صرف غذا از خوردن چای و قلیان در فضایی سنتی لذت ببرید.
  • موسیقی زنده: بعضی از این رستوران ها، رستوران با موسیقی زنده هستن که به فضای رستوران شور و نشاط خاصی می بخشه.
  • امکان برگزاری مراسم: بعضی از رستوران های قدیمی تهران، امکان برگزاری مراسم مختلف مثل عروسی، جشن تولد و مهمانی رو هم دارن.
  • پارکینگ: وجود پارکینگ اختصاصی در بعضی از این رستوران ها، مشکل یافتن جای پارک رو برای مشتری ها حل کرده.
در کافه گردی تهران بخوانید :

رستوران های برج میلاد | لیست رستوران های برج میلاد تهران به همراه نقشه، آدرس دقیق، تلفن ، عکس، امکانات و ویژگی های آنها

متن سربرگ خود را وارد کنید

رستوران های قدیمی تهران، گنجینه هایی از طعم و خاطره هستن که در گذر زمان، اصالت و کیفیت خودشون رو حفظ کردن. این رستوران ها با فضایی نوستالژیک، غذاهای ایرانی اصیل و خدمات گرم و صمیمی، تجربه ای منحصر به فرد از آشپزی ایرانی رو به شما ارائه میدن. اگه دنبال تجربه ای متفاوت از رستوران گردی هستید، اگه می خواید در فضایی نوستالژیک، غذایی لذیذ و با کیفیت میل کنید و خاطره ای خوش برای خودتون رقم بزنید، رستوران های قدیمی تهران رو از دست ندید. در این مقاله، به دنیای رستوران های قدیمی تهران سفر کردیم و با ویژگی ها و امکانات اونها آشنا شدیم. امیدواریم که این مقاله از کافه گردی تهران برای شما مفید بوده باشه و شما رو در انتخاب قدیمی ترین رستوران های تهران رسونده باشه. شما میتونید از طریق وب سایت کافه گردی تهران، بهترین رستوران های تهران رو پیدا کنید و به منو، عکس و مشخصات رستوران دسترسی پیدا کنید.

نظرات کاربران

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

جدیدترین مقالات

0.0/5
0.0/5
0.0/5
0.0/5
فیلتر پیشرفته
نوع
فیلتر نوع - مالتی
امکانات
فیلتر امکانات - مالتی
موقعیت مکانی
فیلتر موقعیت مکانی - مالتی
نوع فضا
فیلتر نوع فضا - مالتی